حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

حیات طیبه (شیراز)
افتخار ما، دفاع از آرمان های فراموش شده انقلاب
*ایمیل:
hayate.tayyebeh.fars@gmail.com
*کانال تلگرام:
telegram.me/hayate_tayebe
*مردم شیراز می توانند جهت اطلاع از برنامه های حیات طیبه فارس کلمه شهید را به سامانه 3000630964 پیامک کنند.
*صفحه ما در اینستاگرام:
/www.instagram.com/hayate.tayebeh

آخرین نظرات
  • ۲۱ آذر ۹۸، ۱۹:۴۸ - یوزارسیف از مرودشت(تخت جمشید)
    تو بهترینی
  • ۹ فروردين ۹۵، ۱۴:۵۴ - علیرضا
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۴، ۰۹:۳۸ - مردی از تبار عدالت
    احسنت
  • ۱۴ بهمن ۹۴، ۱۵:۰۰ - آزیتا جوون
    عالی
ملاک های انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری
1- نماینده مجلس باید به اسلام ،جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.
2- وکیل مجلس باید متعهد به قوانین اسلام و دارای حسن سابقه باشد.
3- نماینده مردم در مجلس باید خدمتگذار مردم دلسوز طبقه ضعیف باشد.
4- یکی از صفات نماینده مجلس،آراستگی اخلاقی و حسن خلق است.
5- کسی که به مجلس می رود باید مثل مرحوم مدرس شجاع باشد.
6- نماینده مجلس باید اهل تقوا و معنویت باشد نه اهل دنیا.
7-نماینده مجلس نباید مخالف نظام و قانون اساسی باشد.
8-وکیل مجلس باید به طور واقعی به دنبال راه و خط امام باشد، باید بفهمد که امام به دنبال چه بود؟
9- نماینده ساکت و راکد به درد نمیخورد،نماینده باید فعال و،پرتحرک و برنامه ریز باشد.
10-اگرکسی در مقابل دشمن مرعوب است نماینده مردم درمجلس شد،واویلاست.
11-آدمی اگر دارای فساد مالی یا اخلاقی ،عقیدتی یا سیاسی باشد،به درد مجلس نمیخورد.
12- کسی شایسته نمایندگی است مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند.
13- نماینده مردم  در خانه ملت باید طعم فقر را چشیده باشد تا مدافع پابرهنگان باشد.
14- اگر نماینده ای در دل خود به آرمان های حضرت امام(رحمه الله علیه) اعتقادی نداشته باشد،اشغال این پست برای او حرام است.
15-یکی از صفات نماینده اصلح این است که از مسائل سیاسی روز اطلاع کافی داشته باشد.
16-کسی که می خواهد نماینده مردم باشد نباید اهل سوءاستفاده باشد.
17-وکیل این ملت انقلابی،مؤمن و شجاع باید انقلابی ترین، مؤمن ترین و شجاع ترین مردم باشد.
18-نماینده ملت باید دارای بصیرت سیاسی باشد.
19-مرفهین بی درد به درد مجلس نمیخورند.
20-باید جلوی نماینده ای که میخواهد با پول خرج کردن به مجلس برود را گرفت.
************************************************************************************************************************
اصلح در دیدگاه امام خمینی(ره)
(برخی از ویژگی هایی که امام خمینی (ره) برای فرد اصلح در انتخابات، برشمردند.)
-مدافع اسلام ناب محمدی(ص) و مدافع طبقه محروم باشد.
((مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که... طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پا برهنگان زمین.... و مدافع اسلام ناب محمدی(ص) باشند.  صحیفه نور/جلد4/ص194 ))
-مؤمن و استقلال طلب باشد.
((باید همت کنید و اشخاص متعهد،اشخاصی که برای ایران کار بکنند،نه برای اجانب،اشخاصی که ایمان به خدا داشته باشند،نه چپگرا باشند و نه راستگرا،بلکه صراط مستقیم را داشته باشند. صحیفه نور/جلد5/ص267 ))
-از طبقه مستضعف،نه سرمایه دار و زمین خوار، باشد.
((توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند; که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمند.
وصیت نامه سیاسی -الهی امام خمینی(ره)/ص 19))
-حسن سابقه،عالم و دلسوز مردم باشد.
((اشخاصی که انتخاب می کنید،سوابقشان را مطالعه کنید.... در زمان سابق چه جور بودند... سوابق خانوادگی شان چه هست،عقایدشان چه هست و مقدار معلوماتشان چه هست.... صحیفه نور/جلد9/ص177))
-آگاه وشجاع باشد.
((کسانی را که انتخاب می کنید،باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر روس یا امریکا یا قدرت دیگه تشری زد،بترسند;باید بایستند و مقابله کنن. صحیفه نور/جلد18/ص198))
-امین و صادق باشد.
(( ... سرنوشت خودتان را به اشخاص امین بدهید،سرنوشت خود را به افرادی که محتمل است خیانت بکنند ندهید. صحیفه امام/جلد8/ص385))
-قابل اعتماد باشد.
((باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می رود رأی ندهند-چه احتمال عقیدتی،اعمالی و یا اخلاقی-که به چنین اشخاص اعتماد نمی شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.  صحیفه امام/جلد12/ص278))

پیوست:
در صحبت امام خمینی (ره) در مورد ویژگی های فرد اصلح در انتخابات، چند جای آن اشاره به این نکته شده که فرد خود را مسئول در برابر طبقه محروم بداند و مدافع اسلام پابرهنگان باشد...
در همین راستا نامه یک دست فروش به شورای شهر گذاشته می شود برای یافتن اینکه دقیقا گمشده ما چیست و به دنبال چه هستیم؟
************************************************************************************************************************
نامه یک دست فروش به شورای شهر:
حرفهای دل یه همشهری به اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز
با سلام  من یکی از دست فروشان خیابان عفیف آباد شیراز هستم.حدود3ماه است که اجازه دست فروشی به مارانمیدهند؛در این مدت تمامی اقساط وبدهکاریهای ما روی هم تلمبارشده و روز به روز هم بدتر میشود .آیا مشکل بیکاری را حل که نمیکنید باید بر مشکلات بیافزایید؟!آیا قبل از اینکه میخواستیداین طرح را اجرا کنید کمی هم به فکراین بوده اید که تنها راه امرارمعاش خانواده های اینها همین چند ساعت کار کردن شب اینها است؟!این است رسم مروت و جوانمردیتان؟!باز هم فکر میکنیدراه دین را میروید؟!میگویید زمینی که ما از ساعت9شب به بعد در آنجا بساط میکنیم ودر این ساعات به مغازه داران آسیب میرساند!!(برای 2ساعت آخرشب!!)بیت المال است.بیت المال برای امثال ماها که نتوانستید برایشان کار فراهم کنیدچگونه معنا میدهد وما چگونه میتوانیم از بیت المال استفاده کنیم؟!چند باری برای اینکه بتوانیم بارئیس شورای شهرمان صحبت کنیم وراه حلی از ایشان بگیریم به شورای شهر مراجعه کردیم اجازه داخل شدن به شورا را به ما ندادند وچند بارهم که اجازه داخل شدن به ماتوسط اشخاص دیگری داده شدجوابهای سر بالا به ما دادند وآقای حق دل رئیس شورا به هیچ عنوان در این مدت قابل ندانستند که با ما به صحبت بنشیند(شایدما درشانشان نیستیم!!) تا اینکه روز گذشته یکی از ماها را تحویل پلیس دادند!!که دیگر نبایدبه اینجا بیاید!!درنامه کلانتری ذکر کردند که ما باعث مزاحمت وسر وصداشدیم!!چه جالب است معنای عدالت!!در این چند روز در شورای شهر ما معنی بیت المال را اینگونه فهمیدیم که بهترین میوه هاوخوراکیهایی که در شورای شهرخرج میشودحقشان از بیت المال است وحلال است.(راستی سالن کنفرانستان خیلی زیبا بود خیلی دوست داشتم میتوانستم یک سلفی بگیرم از این همه اصراف هایتان در بیت المال اینقدرهزینه کرده اید که میشود به عنوان مکان توریستی از آن مکان استفاده کرد!!)اما خیابان فقط از9شب به بعدحرام!!بیت المال راخودتان برای ما معنی کنیدو سپس حق ما را از بیت المال به ما بدهید!! جناب آقای امینی معاون محترم شهردارممنونیم از اینکه نامه بچه های دست فروش را با احترام کامل قبول نکردیدوگفتید بندازید دور این نامه هاتون رو!!جناب آقای سبزیان معاون اجرایی منطقه1از اینکه دست یکی از دست فروشان را که فقط جنسهایش راگرفته بود که شما آنرا نبریدشکستیدواسپری به صورتش زدید کمال تشکر را داریم و از خداوند منان برای شما طلب مغفرت میکنیم!! ما انسان نیستیم؟نیمدونم!!ما ایرانی نیستیم؟؟اینم نمیدونم!!مابرادر دینیتان نیستیم!!این است جوابتان به شهدایی که تمامی آنان از قشر ماها بودند..از قشرمستضعفی که همیشه حامی این مرز وبوم و انقلاب بوده اند...به خوبی دینتان را به شهدا ادا کردید...کمی هم فکر جوانانتان را کنیداگر خدای ناکرده اتفاقی بیافتد باز هم تاریخ تکرار میشود وباز هم جوانان این مرز وبوم به داد کشور خود میرسند.حداقل اگر نمیشود کاری برایمان ایجادکنید بگزاریدکنار خیابان زندگیمان را به سختی بگذرانیم،تنها راه امرار معاش مارا قطع نکنید ما هم برادر دینیتان هستیم،نگزارید جوانان کشور که سرمایه کشور هستند به هر کاری تن دهند برسید به داد ما.بگذارید ما هم معنی انسان بودن را درک کنیم!!!
به امید روزی که همه به عمل خدمتکار مردم باشیم و مدیون خون شهدا ، نه به حرف!!....
ای که درمسجد روی بهر سجود/سربجنبد دل نجنبد این چه سود
والسلام...
************************************************************************************************************************
نظر یکی از اعضای سایق شورای شهر شیراز درمورد این نامه:
نامه این دستفروش دوره گرد کمتر از یک مدرک دکترا نیست. در طول سالیان طولانی آنقدر که از کله پز و شوفر تاکسی و دلاک  یاد گرفتیم از اساتید دانشگاه یاد نگرفتیم. فراموش نکنیم امام جمهوری اسلامی را بر پا کرد تا قشر ضعیف بالا بیاید حالا کارمان به اینجا کشیده که وزیر کشورمان در جلسه مجلس بگوید 85 در صد مردم معتقدند مسولین جمهوری اسلامی دزد هستند- وقتی حال و روز یه دستفروش که فقط هدفش سیر کردن شکم زن و بچه ش هست اینطور باشد وای به روز باقی- آفرین به این منطقش- دستفروشی ممنوع است چون خیابان بیت المال مسلمین است و بنابر این نان در آوردن در خیابان غصبی هست ولی مجتمع خلیج فارس و سد تنگ سرخ و مرکز تجارت جهانی و صد پروژه دیگر عین شریعت هست- اینجاست که احکام دین را به جنگ اهداف دین می برند و من و تو هم تماشاچی!
واقعا این حضرات نمایندگان معزز و مکرم مجلس این ها را نمیدانند که دم بر نمی آورند؟- ناله زن و بچه گرسنه این ها را نمی شنوند که صدایی از آن ها در نمی آید؟
تخصصی که نتیجه ش دور شدن از حال و روز زندگی مردم باشد به چه کاری می آید؟
واقعا مجلس و نمایندگانش کجا هستند؟ در کمیسیون های اصلی و فرعی و تلفیق و . . . چهار سال پیش به دوستی که گفت کاندیدای شما این جوره و اون جور ولی نماینده باید چنین باشه و چنان - گفتم امام فرمود نماینده باید مدرس باشد نفرمود مهندس باشد- اینی که شما میگویید شاید مهندس ازش بیرون بیاد ولی مدرس نه- که فردوسی فرمود: یکی مرد جنگی به از صد هزار- امروز دنبال اون مرد جنگی هستیم اگه میشناسید بگویید وگرنه دورمان پر از آدمای اتو کشیده ایست که فقط پیپ روشن کردن بلد هستن و اوضاع رو توجیه روشنفکرانه کنند و بگویند"ما از صمیم قلب با این دستفروش عزیز ابراز همدردی می کنیم ولی این از عوارض توسعه است و کاری هم نمیتوان کرد عده ای لا جرم باید زیر چرخ دنده های توسعه له شوند!!!!"
به زعم بنده دشمن در بزرگترین عملیات تهاجم فرهنگی خودش مصمم هست  تا آرمان های بزرگترین انقلاب تاریخ را که سعادت دنیا و آخرت بشریت را نوید داده خاکریز به خاکریز ضعیف و ضعیف تر کند و از آن همه اهداف بلند بدون توجه به اینکه "روسری های عقب رفته حاصل شکم های جلو آمده ست" فقط این بماند که"برادرم نگاهت خواهرم حجابت" !!!
حال و روز این دستفروش تنها یک نمونه ست- در این اوضاع متاسفانه روحانیت معظم سکوت کرده، از روشنفکران صدایی در نمیاد، حزب الله را فرستادند یه دنبال نخود سیاه که فلان نمایشنامه این طور صحنه ای داشته و بهمان فیلم چنان لحظه ای، ائمه محترم جمعه خلاف صریح فرمایشات حضرت آقا خطبه های جمعه را با برنامه تقویم تاریخ رادیو اشتباه گرفتند، بقیه هم که تکلیفشان معلوم است، عجالتا امیدها تنها به طلاب و دانشجویان جوان و انقلابی هست که حکومت نظامی زر و زور را بشکنند- امیدوارم نمایندگانی به مجلس آینده بروند که بتوانند دیکتاتوری ثروت و قدرت را به هم بزنند.
************************************************************************************************************************
ملاک های نماینده اصلح

1- "مدرس رای مخالف داد، بقیه جرات پیدا کردند و رای مخالف دادند. ردکردند اولتیماتوم را، آنها هیچ غلطی نکردند. یک روحانی بود که در مقابل یک چنین قدرت بزرگی ایستاد، دیگران هم جرات کردند."
این تصویری است که امام راحل از تاثیرگذار ترین نماینده تاریخ پارلمان ایران به نمایش می گذارد. موضوع به برخورد مدرس در اولتیماتوم 48 ساعته روسیه تزاری در داستان اخراج مورگان شوستر اشاره دارد...

2- کمتر موردی را می توان یافت که امام عزیز در خصوص مجلس و نمایندگان آن صحبتی داشته باشند ولی از مدرس یادی نباشد. از زمان مدرس 80 سال و از آخرین فرمایشات امام در این خصوص 25 سال می گذرد.

3- از متن قانون اساسی بر می آید که حفظ استقلال کشور مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس است. این نکته تا آنجاست که در متن سوگند نامه پنج سطری نمایندگان دو بار بر این نکته تاکید شده است.

4- البته نمایندگان محترم مجلس ماموریت های دیگری نیز بر عهده دارند که از جمله آن مسائل حوزه انتخابیه است که در جای خود وظیفه ای بسیار ارزشمند و مهم می باشد.

5- نکته این جاست که با گذشت زمان اندک اندک این تصور غالب گردیده است که وظیفه اصلی نمایندگان محترم دنبال نمودن مسائل عمرانی است به نحوی که تمرکز و توجه به ساخت پل، احداث جاده، خرید سی تی اسکن و . . .  به موضوع اصلی فعالیت های روزانه آنان تبدیل شده است.

6- مطلب تا آنجاست که عمده ی نمایندگان محترم هم اکنون به خوبی طرز تولید بتن، راه های پیشگیری از تخریب آسفالت، روش برگزاری مناقصه، تهیه صورت وضعیت پیمانکار و بسیاری مفاهیم فنی دیگر را چنان به خوبی می دانند که شاید بتوانند تدریس کنند. در یک کلام بسیاری از نمایندگان محترم، هم اکنون مهندس شده اند!
 
7- از سوی دیگر اگر از نمایندگان محترم در باره قرارداد ژنو، توافق لوزان، رژیم بازدیدهای آژانس و موضوعات  دیگری که مستقیما با استقلال کشور مرتبط است بپرسید آیا چیزی بیش از آنچه رسانه ها انعکاس داده اند خواهید یافت؟

8- سپاه مسلمین به فرماندهی سلطان سلیمان قانونی به امپراتوری اتریش یورش برد و به دروازه های وین رسید. در این اثنا کلیسای جامع وین که مرکز دینی آن روز محسوب می شد شاهد یکی از جنجالی ترین بحث های تاریخ خود بود. موضوع بسیار مهم و حیاتی بحث این بود:"ملائکه الهی مذکراند یا مونث؟!"

9- به راستی  نظام اولویت های ما کدام است و ملاک انتخاب نماینده شایسته  چیست؟ شاید بیش از هر زمان دیگری اکنون جای خالی این سوال احساس می شود که امام از نمایندگان مجلس چه در خواستی داشت: "مدرس باشند یا مهندس؟"

تاریخ قضاوت خواهد کرد!

************************************************************************************************************************
شناسایی راه های نفوذ و اثرپذیری در قرآن

حجت الاسلام محسن قرائتی در یادداشتی 15 درس از قرآن را بیان کردند که مرتبط با انتخابات و امور سیاسی کشور هستند. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

به دلیل نزدیکی به انتخابات، صحبت از بصیرت و نفوذ در چند ماه گذشته زیاد شده است. بحث نفوذ و اثرپذیری، یک بحث صرفاً سیاسی نیست و همه ما در مسایل مختلف زندگی تأثیرپذیر هستیم. پس باید به عنوان یک انسان راه‌های اغفال، نفوذ و اثرپذیری را بشناسیم. در این خصوص با نگاهی به قرآن تذکراتی را به مردم عزیز و کاندیداهای محترم می‌دهم:

1. پای هر سختی ننشینیم و به هر سخن و خبری اعتماد نکنیم ...

قرآن می‌فرماید: «إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّـهِ یُکْفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ» (نساء/140) هرگاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا می‌کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگری بپردازند! یعنی چنین جلسه‌ا‌ی را ترک کنید. در جای دیگر قرآن می‌فرماید: «إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» (حجرات/6) اگر شخص فاسقی خبری برای شما آورد، درباره آن تحقیق کنید. در آیه دیگر داریم: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» (بقره/204) بعضی از مردم حرف که می‌زنند، تو که پیغمبر هم هستی، به عجب درمی‌آیی که چقدر قشنگ و عالی صحبت می‌کند. اما او سرسخت‏ترین دشمنان است.

یا می‌فرماید: «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ» (انعام/112) بعضی‌ها حرف که می‌زنند، طلایی حرف می‌زنند، اما حرفشان باطل است. مثل گل زیبایی که ریشه‌اش در پِهن است.

قرآن می‌فرماید: اگر خودتان اهل تشخیص هستید، به همه حرف‌ها گوش بدهید و بهترینشان را انتخاب کنید: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» (زمر/17و18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند. مثالی بزنم: اگر برق‌کش هستید، می¬توانید دست به هر سیمی بزنید، وگرنه نباید دست بزنید.

2. به هر سوگندی اطمنیان نکنیم. بعضی‌ها قسم می‌خورند، اما دروغ است. اولین قسم تاریخ دروغ بود. شیطان در آن باغی که آدم و حوّا بودند، قسم خورد که من خیرخواه شما هستم: «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ» (اعراف/21) در آیه‌ی دیگر می‌فرماید: «اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً» (مجادله/16) آنها سوگندهای خود را سپر قرار دادند، یعنی قسم می‌خورند، ولی دروغ می‌گویند. بعضی می‌گویند: خدا شاهد است، حرف‌هایم راست است. ولی همین خدا شاهد است را که می‌گوید، دروغ است: «وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ» (بقره/204)‌

3. به هر اشکی اعتماد نکنیم. «وَجَاءُوا أَبَاهُمْ عِشَاءً یَبْکُونَ» (یوسف/16) برادران یوسف، او را در چاه انداختند، و شبانه زار زار پیش پدر به دروغ گریه کردند، که گرگ او را خورده است.

4. به هر اظهار ایمانی اعتنا نکنیم. قرآن می‌فرماید: «وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُوا بِالَّذِی أُنزِلَ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُون» (آل‌عمران/72) جمعی از اهل کتاب (از یهود) توطئه‌ای طراحی کردند و گفتند: «در آغاز روز (بروید در ظاهر) به آنچه بر مؤمنان نازل شده، ایمان بیاورید؛ و در پایان روز، کافر شوید (و باز گردید)! این کار دو فایده برای آن‌ها داشت، اول اینکه از برگشت علمای یهود از اسلام در دل مسلمانان ترس و تزلزل ایجاد می‌شد، تا شاید مسلمانان از آیین خود بازگردند! دوم اینکه سایر یهودیان بر دین خود استوار و به فکر مسلمان شدن نمی‌افتادند.

5. به هر جلوه‌ای خیره نشوید. استقبال و بدرقه و تبریک و تسلیت و دست بوسی و پذیرایی و مهمانی و رفت و آمد و این‌ها شما را فریب ندهد. از قدیم گفته‌اند: هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد.

6. درباره انتخابات حدیث داغی داریم: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «مَنْ تَقَدَّمَ عَلَی قَوْمٍ وَ هُوَ یَرَی فِیهِمْ مَنْ هُوَ أَفْضَلَ فَقَدْ خَانَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ المُؤمِنینَ» (الغدیر/ج8/ص291) هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد درحالی که بداند افراد لایق‌تر از او هستند، قطعا او به خدا و پیامبر و مؤمنان خیانت کرده است.

اولین و بزرگ‌ترین خائن در زمان ما آل‌سعود است. به چه دلیل آل‌سعود باید حاکم بر مردم عربستان شوند؟ به چه دلیل باید یک کشور به اسم یک خانواده باشد؟ خدا گفته یا مردم رأی داده‌اند؟ در قبال جنایت‌های آن‌ها همه حقوق بشری‌ها خفه شده‌اند. باید بگویم: مرحوم حقوق بشر، چون دیگر چیزی به اسم حقوق بشر وجود ندارد. کشته‌های منا، حمایت از طالبان، داعش و تکفیری‌ها، جنایت در یمن، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان کم است؟

خاطره: زمانی جمعی از دانه‌درشت‌های کاشانی (مقیم تهران) منزل ما آمدند، که آقای قرائتی! الان وقت غیرت محلی است. گفتم: چه کار کنیم؟ گفتند: ‌یک خط راه‌آهن می‌خواهند از تهران به اصفهان بکشند. قرار است از دلیجان ببرند. تو وزیر را ببین، که راه قطار را به جای دلیجان از کاشان ببریم. گفتم: راه قطار سه دلیل دارد که از کجا برود، یک: کدام راه نزدیک‌تر است، دو: کجا مسافرش بیش‌تر است، سه: کجا جاده‌اش ارزان‌تر تمام می‌شود. یک وقت می‌بینی در یک جاده سی تا پل باید بزنند، برای وزارت راه سنگین تمام می‌شود و همراهی‌شان نکردم. رفتند و گفتند: قرائتی به درد نمی‌خورد، خنثی است. گفتم: الحمدلله رب العالمین. البته نمایندگانی که مردم چشم امید به آن‌ها دارند، باید به فکر حمایت از کسانی که او را انتخاب کرده‌اند باشند، اما به حق!

7. به ظواهر و تجملات و زرق و برق اهمیت ندهیم و خیره نشویم که کار فرعونی است. فرعون می‌گفت: «أَلَیْسَ لِی مُلْکُ مِصْرَ وَهَـذِهِ الْأَنْهَارُ تَجْرِی مِن تَحْتِی» (زخرف/51) آیا حکومت مصر از آن من نیست، و این نهرها تحت فرمان من جریان ندارد؟ «أَمْ أَنَا خَیْرٌ مِّنْ هَـٰذَا الَّذِی هُوَ مَهِینٌ وَلَا یَکَادُ یُبِینُ» (زخرف/52) مگر نه این است که من از این مردی که از خانواده و طبقه پستی است و هرگز نمی‌تواند فصیح سخن بگوید برترم؟ فرعون موسی را به دلیل چوپانی و لکنت زبان مسخره می‌کرد و خود را برتر از او می‌پنداشت.

8. از هر نیرویی استفاده نکنیم. قرآن می‌گوید: اگر بعضی به جبهه بیایند، اسباب دردسر هستند. بهتر است، نیایند. «لَوْ خَرَجُوا فِیکُم مَّا زَادُوکُمْ إِلَّا خَبَالًا» (توبه/47) اگر آنها همراه شما (بسوی میدان جهاد) خارج می‌شدند، جز اضطراب و تردید، چیزی بر شما نمی‌افزودند. یا در جای دیگر می‌فرماید: «وَمَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا» (کهف/51) من از افراد منحرف بازو نمی‌گیرم. به همین دلیل باید در انتخاب نیروها و افراد دقت داشته باشیم و با معرفی و سفارش و این‌ها نیروها را انتخاب نکنیم.

9. . «وَفِیکُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ» (توبه/47) بعضی می‌نشینند، گوشفکر نکنیم که هر کس زیر پرچم ما سینه می‌زند، و پای سخنرانی ما نشسته است، مرید ماست می‌دهند ولی قصد قربت ندارند و نیت‌های دیگری دارند.

10. هر کمکی را نپذیریم. افرادی ممکن است علف می‌دهند که شیر بدوشند. دانه می‌ریزند که تخم مرغ بردارند. قرآن می‌فرماید: «مَا کَانَ لِلْمُشْرِکِینَ أَن یَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّـهِ» (توبه/17) اگر مشرکین یک پولی دادند و گفتند: خرج مسجد کن! این پول را رد کنید و هر پولی را نپذیرید.

11. به هر شعاری شاد نشویم. نزد یعقوب آمدند و گفتند: یوسف را به ما بسپار. «وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (یوسف/12) ما حافظ او هستیم. اما همین‌ها یوسف را در چاه انداختند. خود ابلیس به آدم و حوا گفت: از این میوه بخوردید که «إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ» (اعراف/2) من خیرخواه شما هستم.

12. به هر توجیهی اعتماد نکنیم. بعضی دائماً کارها و اشتباهاتشان را توجیه می‌کنند. به بت‌پرست‌ها می‌گفتند: چرا بت می‌پرستید؟ می‌گفتند: «إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءَنَا» (زخرف/22) نیاکان ما هم بت می‌پرستیدند.

13. هر کس رأی آورد فکر نکند که عزیز است. بنی‌صدر هم رأی آورد، ولی ذلیل شد. «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِیعًا» (یونس/65) تمامی عزت از آن خداست. حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) با آنکه در غدیر خم همه او را تأیید کردند، رأی نیاورد. خوب حضرت علی(علیه السلام) ذلیل شد یا عزیز شد؟

14. مراقب دشمن باشیم. دشمن با تمام امکانات برای ضربه زدن به نظام و انقلاب تلاش می‌کند. قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّـهِ» (انفال/36) آنها که کافر شدند، اموالشان را برای بازداشتن (مردم) از راه خدا خرج می‌کنند.

15. به وعده‌ها دل‌خوش نباشیم: «وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا» (نساء/120) شیطان جز فریب و نیرنگ، وعده نمی‌دهد. مراقب تهدید، تطمیع، رشوه و لقمه حرام باشیم. و از همه مهم‌تر متوجه وحدت بین مردم و مسؤولین در جامعه باشیم که دشمن از هر راهی برای ایجاد تفرقه و دسته دسته کردن مردم استفاده می‌کند همانطور که فرعون چنین می‌کرد: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا» فرعون در زمین برتری‌جویی کرد، و اهل آن را به گروه‌های مختلفی تقسیم نمود.

در پایان باید بگویم در همه امور مهم این است که فکر و جهت و حرکت انسان درست و در مسیر الهی باشد. برای خداوند ضعیف و قوی تفاوتی ندارد. در دعا داریم: «یا مَن سَوّی التَّوفیق بَینَ الضَّعیفِ وَ القَوی» این انتخابات و انقلاب و نظام، امانت شهداء است. امیدوارم با حضور پرشور مردم و نیت خالصانه مسؤولین، جمهوری اسلامی به بالاترین درجه‌ی عزت و قدرت و مصونیت برسد.

************************************************************************************************************************
به کانال تلگرامی حیات طیبه بپیوندید:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی