حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

حیات طیبه (شیراز)
افتخار ما، دفاع از آرمان های فراموش شده انقلاب
*ایمیل:
hayate.tayyebeh.fars@gmail.com
*کانال تلگرام:
telegram.me/hayate_tayebe
*مردم شیراز می توانند جهت اطلاع از برنامه های حیات طیبه فارس کلمه شهید را به سامانه 3000630964 پیامک کنند.
*صفحه ما در اینستاگرام:
/www.instagram.com/hayate.tayebeh

آخرین نظرات
  • ۲۱ آذر ۹۸، ۱۹:۴۸ - یوزارسیف از مرودشت(تخت جمشید)
    تو بهترینی
  • ۹ فروردين ۹۵، ۱۴:۵۴ - علیرضا
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۴، ۰۹:۳۸ - مردی از تبار عدالت
    احسنت
  • ۱۴ بهمن ۹۴، ۱۵:۰۰ - آزیتا جوون
    عالی

نمایندگان مجلس، مدرس یا مهندس؟!

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ق.ظ
ملاک های نماینده اصلح

1- "مدرس رای مخالف داد، بقیه جرات پیدا کردند و رای مخالف دادند. ردکردند اولتیماتوم را، آنها هیچ غلطی نکردند. یک روحانی بود که در مقابل یک چنین قدرت بزرگی ایستاد، دیگران هم جرات کردند."
این تصویری است که امام راحل از تاثیرگذار ترین نماینده تاریخ پارلمان ایران به نمایش می گذارد. موضوع به برخورد مدرس در اولتیماتوم 48 ساعته روسیه تزاری در داستان اخراج مورگان شوستر اشاره دارد...

2- کمتر موردی را می توان یافت که امام عزیز در خصوص مجلس و نمایندگان آن صحبتی داشته باشند ولی از مدرس یادی نباشد. از زمان مدرس 80 سال و از آخرین فرمایشات امام در این خصوص 25 سال می گذرد.

3- از متن قانون اساسی بر می آید که حفظ استقلال کشور مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس است. این نکته تا آنجاست که در متن سوگند نامه پنج سطری نمایندگان دو بار بر این نکته تاکید شده است.

4- البته نمایندگان محترم مجلس ماموریت های دیگری نیز بر عهده دارند که از جمله آن مسائل حوزه انتخابیه است که در جای خود وظیفه ای بسیار ارزشمند و مهم می باشد.

5- نکته این جاست که با گذشت زمان اندک اندک این تصور غالب گردیده است که وظیفه اصلی نمایندگان محترم دنبال نمودن مسائل عمرانی است به نحوی که تمرکز و توجه به ساخت پل، احداث جاده، خرید سی تی اسکن و . . .  به موضوع اصلی فعالیت های روزانه آنان تبدیل شده است.

6- مطلب تا آنجاست که عمده ی نمایندگان محترم هم اکنون به خوبی طرز تولید بتن، راه های پیشگیری از تخریب آسفالت، روش برگزاری مناقصه، تهیه صورت وضعیت پیمانکار و بسیاری مفاهیم فنی دیگر را چنان به خوبی می دانند که شاید بتوانند تدریس کنند. در یک کلام بسیاری از نمایندگان محترم، هم اکنون مهندس شده اند!
 
7- از سوی دیگر اگر از نمایندگان محترم در باره قرارداد ژنو، توافق لوزان، رژیم بازدیدهای آژانس و موضوعات  دیگری که مستقیما با استقلال کشور مرتبط است بپرسید آیا چیزی بیش از آنچه رسانه ها انعکاس داده اند خواهید یافت؟

8- سپاه مسلمین به فرماندهی سلطان سلیمان قانونی به امپراتوری اتریش یورش برد و به دروازه های وین رسید. در این اثنا کلیسای جامع وین که مرکز دینی آن روز محسوب می شد شاهد یکی از جنجالی ترین بحث های تاریخ خود بود. موضوع بسیار مهم و حیاتی بحث این بود:"ملائکه الهی مذکراند یا مونث؟!"

9- به راستی  نظام اولویت های ما کدام است و ملاک انتخاب نماینده شایسته  چیست؟ شاید بیش از هر زمان دیگری اکنون جای خالی این سوال احساس می شود که امام از نمایندگان مجلس چه در خواستی داشت: "مدرس باشند یا مهندس؟"

تاریخ قضاوت خواهد کرد!

به کانال تلگرامی حیات طیبه بپیوندید:
telegram.me/hayatetayebeshiraz

نظرات  (۱)

۰۳ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۴۳ مردی از تبار عدالت
سلام دوستان.
مطالبی که کار میکنید عالیه. خدا خیرتون بده.
ان شالله به لطف و عنایت اهل بیت این انتخابات هم سرافراز میشیم.
یازهرا(س)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی