حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

جمعیت مردمی حیات طیبه

حیات طیبه

حیات طیبه (شیراز)
افتخار ما، دفاع از آرمان های فراموش شده انقلاب
*ایمیل:
hayate.tayyebeh.fars@gmail.com
*کانال تلگرام:
telegram.me/hayate_tayebe
*مردم شیراز می توانند جهت اطلاع از برنامه های حیات طیبه فارس کلمه شهید را به سامانه 3000630964 پیامک کنند.
*صفحه ما در اینستاگرام:
/www.instagram.com/hayate.tayebeh

آخرین نظرات
  • ۲۱ آذر ۹۸، ۱۹:۴۸ - یوزارسیف از مرودشت(تخت جمشید)
    تو بهترینی
  • ۹ فروردين ۹۵، ۱۴:۵۴ - علیرضا
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۴، ۰۹:۳۸ - مردی از تبار عدالت
    احسنت
  • ۱۴ بهمن ۹۴، ۱۵:۰۰ - آزیتا جوون
    عالی

فراتر از شفافیت!

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ

◀️جهت همراهی با کانال تلگرامی "حیات طیبه فارس" کلیک کنید:
telegram.me/hayatetayebeshiraz

متن در ادامه مطلب...

تخابات را یکی از ارکان مردم سالاری دینی دانسته اند. انتخاباتی که مردم در آن آزادانه و آگاهانه با  رای خویش عده ای را حاکم بر سرنوشت خویش می کنند و دقیقا ماجرا از همینجا آغاز میشود. قدرت!!! و برخی حاضرند برای رسیدن به این قدرت هر کاری انجام دهند. از شیوه های سنتی نظیر تقلب و خرید آرا گرفته تا شیوه های پیچیده (و البته پرهزینه) تبلیغاتی؛ که البته این امر یکی از جدیدترین شیوه های جهت دهی اذهان است.

آنچه در این میان واضح است اینکه انجام این شیوه ها برای کسب ”قدرت“ نیاز به ”ثروت“ دارد و اینجا دقیقا همان نقطه تولد نطفه وابستگی و پیوستگی به ”کانون های قدرت و ثروت“ است. متاسفانه صحنه انتخابات مجلس یکی از عیانترین عرصه های تجلی اقدامات نامشروع کانونهای قدرت و ثروت برای کسب آرا و جذب کرسی نمایندگی است و »این خیلى خطر بزرگى است که کسى به خاطر تأمین نمایندگى در یک دوره، نزدیک بشود به صاحبان ثروت یا به صاحبان قدرت؛ این خیلى چیز بدى است؛ این از آن چیزهایی است که خداى متعال از آنها نمی‌گذرد و انتقام خواهد گرفت« (امام خامنه ای)

بنا بر این »مردم باید کسانى را انتخاب کنند که به کانون‌هاى ثروت و قدرت متصل نباشند« (امام خامنه ای) و یکی از راهکارهای این امر علاوه بر راهکارهای نظارتی و قانونی، شفافیت در وضعیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس است. اینکه چقدر ثروت دارند و از کجا آورده اند! وجه مهمتر این امر شفافیت در وضعیت مالی ستادهای انتخاباتی آنان است. اینکه هزینه تبلیغات و ستاد انتخاباتی کاندیداها چقدر و چگونه است؟ مهمتر آنکه این هزینه از کجا و توسط چه کسانی تامین شده است؟  چرا که ممکن است کاندیدایی خود اموال چندانی نداشته باشد اما در یک پیوند حرام با ”ثروت“ برای بدست آوردن ”قدرت“ تلاش کند. قدرتی که یقینا به جای خدمت به مردم به همان صاحبان ثروت خدمت خواهد کرد. چرا که »اگر چنانچه نامزدها به مراکز ثروت و قدرت متصل شوند، کار خراب میشود؛... آن نماینده‌ی مجلسی که با پول فلان شرکت و فلان کمپانی و فلان ارباب و فلان پولدار توی مجلس بیاید، مجبور است آنجائی که آنها لازم میدانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بکند. این نماینده به درد مردم نمیخورد« (امام خامنه ای).

اگر شفافیت مالی نامزدهای مجلس و مخصوصا شفافیت هزینه های ستادهای انتخاباتی آنان به صورت مطالبه عمومی مطرح شود و پشتوانه های قانونی نیز به کمک این مطالبه عمومی بیایند، یقینا می توان تا حد زیادی از نفوذ کانون های قدرت و ثروت در انتخابات کاست و آنگاه است که مجلسی سالم و خدمتگزار، شکل خواهد گرفت که بیش از پیش در خدمت مردم و انقلاب خواهد بود.

در نتیجه حیات طیبه فارس ضمن تقدیر از طرح سازنده“شفافیت“که در آن کاندیداها نسبت به اعلام اموال و دارائی خود اقدام می نمایند، اعتقاد دارد که این کافی نیست و لازم است عناصر اصلی و مرتبطین ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز فهرست اموال و دارائی های خود را اعلام نمایند، چرا که یکی از بزنگاه های مهم، افراد مرتبط با ستادهای کاندیداها هستند که اغلب مساله آفرین نیز می شوند.               والسلام علی عبادلله الصالحین

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی